niedziela, 7 lutego 2016

Malbork- lipiec 2015

 
Malbork 25 lipiec 2015 roku.
 W piątek 24 po objedzie wyruszam w drogę powrotną. Po drodze chcę zwiedzić Malbork. Czym bliżej Wejherowa tym pogoda brzydsza, zaczęło padać na szczęście krótko oraz  poruszałem z prędkością ślimaka w kilku kilometrowym korku. Do Malborka dojechałem o zmroku, więc zakwaterowałem się na kampingu.
 
 
Kamping w Malborku. Cóż można o nim powiedzieć, część sanitariatów nowoczesna widać że nowa, a część pamiętająca dawne czasy ( chciało by się powiedzieć komunistyczne - może się mylę ). Dużo kamperów z Nieniec, Holandii, Francji troszkę Polaków. Następnego dnia ruszam zwiedzać.





 
Zamek wielkich mistrzów krzyżackich z XIV–XV wieku otoczony murami obronnymi z bramami, składający sie z trzech oddzielnych zamków: Zamku Wysokiego, Zamku Średniego oraz Zamku Niskiego zwanego także Przedzamczem. W latach 1309–1457 Malbork był siedzibą wielkiego mistrza zakonu krzyżackiego i stolicą państwa zakonnego.
 

 
Brama wejściowa do Zamku.

 


 
 Dziedziniec
 

 
Wielki Refektarz
 
 
Kapitularz

 
Zwornik sklepienny z płaskorzeźbioną sceną Ucieczki do Egiptu
 

 
Podwójne siedzisko
 


 
Pelikan karmiący pisklęta własna krwią rzeźba na studni na dziedzińcu Zamku Wysokiego. Niestety więcej zdjęć z Malborka nie ma padała bateria w aparacie. Zwiedziłem jeszcze wystawę bursztynu oraz witraży. Po wyjściu z zamku połaziłem miedzy straganami i jak zwykle tradycyjne zakupy. Spacerowanie kończyłem na obiedzie, który musiałem zjeść bardzo szybko bo zbliżała się burza.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz