niedziela, 7 lutego 2016

Gniew


Gniew 19 lipiec 2015 r.
Następnego dnia wyjazd z Torunia kierunek Hel. Chcę tam zajechać przed zmrokiem żeby znaleźć jakieś miejsce do zatrzymania się.


Ale jadąc zobaczyłem taki widoczek. Więc stanąłem na parkingu, laptop włączony i szukam co to jest za zamek i co się dowiedziałem że jest to Zamek Gniew. Zamek w Gniewie rozpoczęto budować po 1290 roku od budowy czworobocznego muru. Po zakończeniu trwającej 40 lat budowy był to, obok zamku w Człuchowie i zamku w Gdańsku, najpotężniejszy zamek Krzyżaków na lewym brzegu Wisły pełniąc rolę siedziby komtura gniewskiego.  Podczas Wielkiej wojny zamek został zajęty w 1410 roku przez polskich rycerzy pod dowództwem kasztelana Pawła z Wszeradowa. Teraz jest w rękach prywatnych. Postanowiłem pojechać i zobaczyć go chociaż z zewnątrz. Droga dojazdowa wąska, parking byle jaki i do tego płatny.


Dziedziniec Zamkowy. troszkę dziwnie się czułem w średniowiecznym zamku gdzie dziedziniec przykryty jest szklanym dachem. Ale skoro tak chce właściciel to co mnie do tego.


Zamek z zewnątrz.



Widoczki na Wisłę.



 Do środka nie wchodziłem bo mam mało czasu morze czeka. Zakupy w sklepiku z pamiątkami naparstek dla córki łyżeczka ozdobna dla mnie i jadę dalej.

2 komentarze: