czwartek, 2 czerwca 2016

Książ. Stary Książ

Piątek 27 maj 2016
Zamek Książ, Stary Książ.
Po śniadaniu ruszam do Zamku. chcę być na początku kolejki do kasy, jestem szósty. Kupiłem bilet na indywidualne zwiedzanie, nie chciało mi się czekać półtorej godziny na zwiedzanie z przewodnikiem.


Parę zdjęć z wnętrz Zamku.











A tak zamek prezentuje sie z zewnatrz:




Zamkiem  jestem troszkę zawiedziony. Może moje oczekiwania były większe. Może tam gdzie nie byłem a zwiedzalbym z przewodnikiem byłbym bardziej zadowolony?  Nie wiem może kiedyś sprawdzę.
Po zwiedzeniu Zamku i krótkim odpoczynkiem przy lodach, idę do Starego Książa. Nawigacja prowadziła mnie po jakiś wartepach, była ścieżka więc ktoś tędy chodził. Po prawie godzinnym          " spacerze " doszedłem.
Te romantyczne ruiny wzniesione zostały w miejscu, w którym niegdyś wznosił się zamek piastowski Bolka I Surowego z XIII wieku. Obecne mury powstały na fundamentach dawnego grodu. Zostały wybudowane w latach 1794 - 1797 z polecania ówczesnego właściciela Zamku Książ - Jana Henryka VI von Hochberga,  Romantyczne ruiny służyły Janowi Henrykowi jako miejsce organizowania przyjęć.











            Widok na Zamek Książ z tarasu widokowego w Starym Książu.



Po zwiedzeniu wędrówka godzinna na parking. Zrobiło się późno żeby jechać dalej więc postanowiłem zostać do soboty.

3 komentarze:

  1. W Starym Książu jeszcze niegdy nie byłam - trzeba to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaluje, ze jak mieszkalam w PL to nie miales kampera :(.

    OdpowiedzUsuń